تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/08/11 - 12:37
کد خبر: 183892

در مناظره بسیج دانشجویی دانشگاه رامین مطرح شد؛

کردلو: انتهای جاده اعتماد به آمریکا «آسایشگاه روانی» است؛ خاطرات فرح را مرور کنید/ دشتبانی: آقای رییس جمهور به کسانی که می لرزیدند گفت به جهنم بروند، گرم شوند!

کردلو: انتهای جاده اعتماد به آمریکا «آسایشگاه روانی» است؛ خاطرات فرح را مرور کنید/ دشتبانی: آقای رییس جمهور به کسانی که می لرزیدند گفت به جهنم بروند، گرم شوند!

این فعال سابق دانشجویی با اشاره به روحیه استبدادی و استکباری گفت: استبداد و استکبار ممکن است وجه شخصی و ممکن است وجه دولتی داشته باشد. استکبار روی دیگر سکه استبداد است. استبداد رفتاری است که آزادی ها را محدود می کند. عدم آزادی بیان، فرستادن منتقدین به جهنم و محدود کردن آزادی افراد از این دست رفتارها هستند

خبرنامه دانشجویان ایران: مناظره سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه رامین خوزستان به مناسبت 13 آبان روز ملی استکبار ستیزی شامگاه یکشنبه 10 آبان در سالن دانشگاه با حضور دانشجویان برگزار شد.

این مناظره داغ و سیاسی که بیش از سه ساعت به طول انجامید، با حضور محمدرضا کردلو، عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و داود دشتبانی، عضو اسبق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با محوریت مسئله «اندیشه های امام روح الله(ره)، استکبار  و سیاست خارجی» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در پاسخ به سئوال داور برنامه که رابطه با ریشه استکبارستیزی و رفتار دولت های جمهوری اسلامی را چگون ارزیابی می کنید، بیان داشت: استکبار و روحیه استکباری صفتی مذموم و غیرقابل تحمل است و چه در عرصه سیاست خارجی و چه در هر عرصه دیگر صفت کبر محکوم است.

وی گفت: دیکتاتوری نافی استقلال و آزادی است و اصولاٌ دیکتاتورها مستکبر هم هستند و از منظر دیگر استکتبارستیزی علاوه بر این شاخصه های بیرونی، امر فطری و ذاتی است؛ چرا که هیچ کسی بالفطره دوست ندارد آزادی اش را محدود شده توسط دیگران ببیند.

این روزنامه نگار سپس به مقوله استکبارستیزی در دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: بعد از ظهور انقلاب اسلامی مدار سیاست خارجی کشورمان از ذلت و استکبار طلبی به عزب و استکبارستیزی تغییر یافت.

کردلو ادامه داد: سیاست خارجی دستگاه پهلوی ذلت پذیری از دول غربی و مستکبری بود؛ حال آنکه انقلاب اسلامی به طور شفاف به مبارزه با این منش پرداخت و دفاع از مظلوم را در دکترین سیاست خارجی خود اولویت بخشید.

وی با اشاره به رفتارهای شخصی خود حضرت امام روح الله(ره) در مبارزه با استکبار عنوان کرد: منش شخصی امام(ره) در زندگی هم ضد استکبار و ضد استبداد داخلی بود و در همان آغازین سال ها با وجود مخالفت های شدید برخی از جمله مهندس بازرگان، رفرندام را برای اعتبار بخشیدن به رای مردم برگزار می کند و با رژیم آپارتاید و صهیونیستی به مبارزه می پردازد.

این فعال سابق دانشجویی با اشاره به روحیه استبدادی و استکباری گفت: استبداد و استکبار ممکن است وجه شخصی و ممکن است وجه دولتی داشته باشد. استکبار روی دیگر سکه استبداد است. استبداد رفتاری است که آزادی ها را محدود می کند. عدم آزادی بیان، فرستادن منتقدین به جهنم و محدود کردن آزادی افراد از این دست رفتارها هستند.

وی ادامه داد: دولت های مستکبر در دنیای امروز کشورهایی با مختصات مصر را می پسندند که کسی مثل حسنی مبارک در راس آن باشد که قائل به انتخابات آزاد نیست و جمعیت زیاد مردم در دوره مبارک در قبرستان ها زندگی می کنند

پس از صحبت های این فعال سابق دانشجویی، داود دشتبانی، عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران درباره استکبار ستیزی و گفتمان انقلاب اسلامی در مبارزه با استکبار پرداخت.

داود دشتبانی در ابتدا با تبریک به دانشجویان دانشگاه به خاطر داشتن محیط گل و بلبل و مفرح دانشگاه بیان کرد: ملت ها در طول تاریخ رسالت هایی داشتند و آن سرشت و ماهیت دولت ها را تشکیل داده است.

این دانشجوی تاریخ گفت: شما وقتی این روحیه ها و سرشت های ملت ها و دولت نگاه می کنید، می بینید کشوری مثل آلمان چون مردمی با روحیه ستیزه جویی دارد، آغازگر دو جنگ جهانی است.

عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بیان کرد: ایران در طول تاریخ هیچ گاه آغازگر نبردی نبوده است و همواره مردمانی صلح جو و فرهنگ مداری بودند.
وی سپس به مسئله شکل گیری ماهیت استکباری آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به خاطر اینکه آسیبی از جنگ جهانی ندید، توانست سریع خود را در عرصه های مختلف بازسازی کند و شروع به چپاول کشورهای دیگر کند.

دشتبانی با اشاره به ریشه کلمه استعمار گفت: جالب است استعمار یعنی عمران و ابادی، این یعنی اینکه کشورهای استعماری این طور قلمداد می کردند که ما دنبال عمران و آبادی کشورهای مستعمره هستیم.

در ادامه کردلو در پاسخ به سئوال مجری درباره اینکه بعد از انقلاب کدام دولت به طور کامل آنطور که مد نظر شماست بر مدار استکبار ستیزی حرکت کرده است، گفت: امیدوارم دولت ایده آلی که من درباره آن صحبت می کنم، روزی سرکار بیاید، تا درباره اش صحبت کنیم. دولتی که فهم اصول سیاست خارجی امام خمینی(ره) را به معنای دولت با همه افراد و سیستم هایش داشته باشد، هنوز سر کار نیامده است. برخی روسای جمهور شخصا کارهایی کرده اند؛ اما این سیستمی نبوده است.

وی سپس به مسئله هسته ای اشاره کرد و گفت: شما در این تصویب چند دقیقه ای برجام دیدید که رئیس مجلس پرونده هسته ای را پرونده رهبری می نامند؛ اما این یک رفتار سیاسی اشتباه است که پرونده که متعلق به مردم است به رهبری انتساب دهید.

وی به ضعف دولت ها پس از انقلاب در عرصه دیپلماسی عمومی اشاره کرد و گفت: عموماً سفارتخانه های ما که سکاندار دیپلماسی کشور هستند با دیپلماسی انقلابی سنخیتی ندارند و شما می بینید نامه مقام معظم به رهبری به جوانان غربی بسیاری را مجذوب می کند و حتی در همین کشورهای اطراف مردم خودشان چاپ و پخش می کنند؛ اما سایت بسیاری از سفارتخانه ها این نامه را در سایت خود قرار نمی دهند و این یعنی فهم دیپلماسی برخی افراد از مسئولان سیاست خارجی در قرابت با آرمان انقلاب بیشتر است.

این روزنامه نگار سپس به عملکرد ضعیف دولت در عرصه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: ما در حالی داریم به اربعین حادثه منا می رسیم که دولت یازدهم از دولت خرده مستکبر سعودی بخواهد پس از دیدار با امیر کویت وقت می خواهد و محقق نمی شود.

وی افزود: در حالی که در گفتمان سیاست خارجی امام روح الله به کرار سعودی ها لعن شدند؛ اما آقای ظریف مقابل امیر کویت زانو می زند تا این کشور کوچک برای دیدار آقای ظریف با وزیر خام سعودی وقت بگیرد.

کردلو بیان کرد: عزت ملی ایران اسلامی در این دو سال دولت روحانی به شدت آسیب دیده است و آن هم نه به خاطر رفتارهای سعودی ها بلکه به خاطر عدم پاسخ دهی به این رفتارهاست.
این فعال سابق دانشجویی به مسئله شهرزاد میرقلی خانی، شهروند ایرانی که به ناحق پنج سال در زندان امریکا تحت شکنجه بود اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم حتی حاضر نیست از حقوق شهروندان ایرانی دفاع کند و بعد از پنج سال وقتی این خانم ایرانی آزاد می شود و برای پیگیری این ظلمی که در حقش رفته است پیش آقای ظریف می رود، جناب ظریف با همان لبخند معروف خود می گوید حال الحمدالله بعد از پنج سال ازاد شدید دیگر برای چه پیگیری و خود را با آمریکا درگیر می کنید!

در ادامه داود دشتبانی بیان کرد: اظهارات این روزنامه نگار وطن امروز درباره دولت روحانی شرم آور است و این اظهارات منتسب به جریان فکری است که ضد نظام و ضد انقلاب است و امام خمینی(ره) ظهور این گونه جریانات عقرب مانند را پیش بینی کرده بود.

وی سپس با زیر سوال بردن فعالیت دولت های قبل گفت: در هشت سال دولت احمدی نزاد خیلی تلاش شد که انقلاب اسلامی نابود شود؛ اما نتوانستند و امروز پس از سرکار آمدن دولت عزت جمع کن روحانی برخی گستاخانه به سربازان فداکار انقلاب حمله می کنند!

این عضو سابق تحکیم بیان کرد: ببینید روحانی اولین کسی است که به امام خمینی لقب امام می دهد یا  ظریف حقیقتاً سردار دیپلماسی است و ببیند زمان احمدی نژاد، رئیس جمهور برای صندلی های خالی سازمان ملل صحبت می کرد؛ اما در صحبت های روحانی فقط اسرائیل سالن را ترک می کند آیا این عزت نیست؟ و آیا الان شاهد چرخش قطر هستیم و قطر برخلاف شیوخ عربی الان با ایران همراه شده است.

دشتبانی تصریح کرد: دولت آقای موسوی پس از انقلاب یکی از عزت مدارترین دولت ها بوده است و دولت میرحسین موسوی دولت مطلوب من و دولت احمدی نژاد دولت مطلوب استکبار بود و اکنون باید به منشور برادری امام خمینی برگردیم و امام (ره) معتقد است همه برادرند الا یک سری شیاطین که مخل حیات انقلاب هستند که متاسفانه در هشت سال دولت محمود این شیاطین سرکار آمدند و به هاشمی و نوه امام خمینی (ره) تا توانستند حمله کردند و عزت را برباد دادند!

وی در ادعای جالب مدعی شد: دولت احمدی نژاد با 800 میلیارد دلار درآمد نفتی بیش از 40 هزار تن خر وارد کشور کرده است و این برای باج دادن به چین بوده است که جالب است تمام قطعنامه ضد ایرانی با همراهی چین و شوروی تصویب شد.

این دانشجوی تاریخ گفت: این دولت عزت جمع کن روحانی الان کشور را با فداکاری قبول کرد؛ چراکه هیچ کس حاضر نبود با آن همه دزدی و بدهی و خرابه ای که ایجاد شده بود، کار کند و البته هدایت های مقام معظم رهبری بی تاثیر نبوده است.

کردلو در پاسخ به این صحبت های دشتبانی بیان کرد: نامه مستند چهار وزیر دولت عزت جمع کن! دقیقا عکس صحبت های جناب دشتبانی را تایید می کند و ما اکنون با سونامی واردات روبرو هستیم و اتفاقا الان چین از همه چیز حتی سنگ پا صادر می کند و در همان زمان پیاده روی جناب ظریف سردار دیپلماسی با توطئه جناب کری و سعودی ها علیه ایران قیمت نفت 60 درصد کاهش می یابد و این یعنی سرانه درآمدی مردم ایران 60 درصد کم می شود این چه عزت جمع کردن است!؟

این فعال دانشجویی گفت: کارگرهای چینی الان بیش از پیش شدند آیا شرم آور نیست . یا در همین دولت عزت جمع کن ببینید آنقدر دیپلماسی ضعیف بوده که کشور 800 هزار نفری جیبوتی که نمی دانم کجای نقشه دنیا است به ایران توهین می کند و یا دولت حاضر نیست از شهرزاد میرقلی خان به این علت که شاید جناب کری ناراحت بشود دفاع کند و در این دولت عزت جمع کن شاهد نوعی کاپیتولاسیون آمریکایی هستیم.

کردلو تصریح کرد: دولت در مواجهه با منتقدین و توهین های مکرری که کرده است نشان داده اعتقادی به دیالوگ ندارد.

داود دشتبانی در ادامه این مناظره داغ گفت: جریان فکری اصولگرا به لحاظ مختصات فکری با انجمن حجتیه قرابت دارد و این جریان هم دنبال ضریه زدن به انقلاب بودند.

وی گفت: همان کسانی که امروز فتنه گر نامیده می شود امثال جلالی پور که مسئول جنگ بودند و یا همان دانشجویان پیرو خط امام سال 58 امروز در اوین هستند و کسانی مثل مصطفی نجار که یک بار هم در خط مقدم نبوده؛ الان مدعی شده است یا محصولی که به گفته همسر شهید باکری دنبال اعدام باکری بودند، اکنون مدعی انقلاب شدند!!

این عضو سابق دفتر تحکیم وحدت درباره پرونده شهرزاد میرقلی خان گفت: اکنون جیسون رضاییان هم در ایران زندان است و این مسائل در عرصه دیپلماسی قابل بحث نیست.

وی گفت: اعجوبه احمدی نژاد دستاوردش بابک زنجانی و دزدی و غارت بود که بیش از 18 کامیون طلا را به ترکیه بخشیدند و الان اصولگرها اعجوبه و مشکلاتش را گردن بگیرند!

کردلود در پاسخ به دشتبانی گفت: انجمن حجتیه موافق آمریکا و گفت و گو با آمریکا و حفظ رژیم پهلوی بود، الان با این مختصات معلوم است چه کسی از سنخ حجتیه است!

این فعال دانشجویی گفت: اگر قرار به گردن گرفتن است، اصلاح طلبان هم باید فتنه 88 را گردن بگیرند! اینکه جناب دشتبانی با سایت ضد انقلاب مصاحبه کرده و گفته خشک شدن دریاچه ارومیه به خاطر دیکتاتوری نظام است را گردن بگیرند! اصلاح طلبان هم باید هتک حرمت به ساحت امام حسین (ع) در عاشورا 88 و سردادن شعار اسقلال آزادی جمهوری ایرانی را به گردن بگیرید و جالب است امروز طیف فکری جناب دشتبانی مرتب دم از امام خمینی (ره) می زنند؛ اما همین افراد در دوران اصلاحات با افتخار گفتند باید اندیشه های امام را به موزه فرستاد! و بی شک ریشه اصلی تحریم ها همان لشکر کشی های خیابانی 88 بود که اوباما برای حمایت از اصلاح طلبان تصویب کرد.

وی گفت: من علت علاقه اصلاحات به واردات 40 هزار تنی خر در دولت احمدی نژاد را نمی دانم؛ اما شما رفتار خاتمی با دانشجویان را ببینید و اینکه چه رفتاری با خانم راستگو، خرازی و این اواخر چه بلای روزنامه خانوادگی آرمان برسر عارف آورد را ببینید این نشان می دهد صحبت از آزادی از سوی اصلاحات خنده دار است!

دشتبانی در ادامه در واکنش به مصاحبه خود با رسانه ضد انقلاب گفت: این افراد بد اخلاقی می کنند من با رسانه سبز ایرانیان فقط در مورد دریاچه صحبت کردم و اینکه چرا دولت احمدی نژاد دریاچه را خشک کرده است و اکنون بسیار خوشحالم که در دولت تدبیر و امید دیگر دریاچه ارومیه درحال خشک شدن نیست!

این فعال اصلاح طلب در توجیهی عجیب پاره کردن عکس امام در فتنه 88 از سوی همفکران خود را به ضد انقلاب انتساب داد و گفت: بالاخره تظاهرات شده بود و درصدی حدود 30 درصد به احمدی نژاد رای نداده بودند و این افراد راهپیمایی کردند و این افراد شامل بهایی ها، منافقین و ضد انقلاب بودند که این وارد تظاهرات شده بودند تا جنبش سبز را بدنام کنند!

وی همچین در بخش دیگری از صحبت های خود به حضور میلیونی مردم پس از توافق وین اشاره کرد و گفت: ببینید بعد از توافق وین میلیون ها نفر ریختند تو خیابان های تهران شادی کردند؛ اما اتفاقی نیافتاد ولی دولت احمدی نژاد با حضور مردم در خیابان ها مخالف بود و برخورد می کرد!

دشتبانی با اعتراض به صحبت های طرف مقابل خود گفت: این جریان مدام بداخلاقی می کند؛ مثلا منظور دکتر روحانی در گفتن اینکه منتقدان بروند به جهنم این بود که چون این افراد بزدل هستند بروند جهنم که گرم است!

وی افزود: اول انقلاب شاید ما میش بودیم؛ اما الان ما شیر هستیم و به همت فرزند غیور ایران، ظریف قهرمان شش کشور مطرح دنیا مجبور شدند با ما مذاکره کنند و کری هم چندبار به قدرت ظریف اعتراف کرد!

کردلود در مورد اینکه احمدی نژاد با نفت 200 دلاری چه کرد؟ گفت: تاکنون در تاریخ ایران نفت 200 دلار نبوده است؛ اما احتمالاٌ به استناد صحبت های آقای دشتبانی با همان نفت 200 دلار، 40 هزار تن خر وارد مملکت شده است!

وی در ادامه به سیاه نمایی برخی علیه اقدامات دولت قبلی انتقاد کرد و گفت: ما خود در انجمن های اسلامی اولین کسانی بودیم که علیه رحیمی و بقایی و مرتضوی شکایت کردیم؛ اما انصاف حکم می کند سایر اقدامات هم دیده بشود و اگر احمدی نژاد عملکردش خوب نبود در سال 88 دوباره مردم آن رای بالارا به وی دادند.

کردلو گفت: مطمئن باشید اگر 88 رخ دهد ملت ایران به موسوی که ادعای قانون می کند؛ اما 10 شب می گوید من رئیس جمهور هستم و دچار توهم است رای نخواهند داد. کسانی که معتقد به قانون و دموکراسی هستند، این کار را نخواهند کرد.

دشتبانی با قطع کردن صحبت های کردلو گفت: احمدی نژاد به شیوه قجری مملکت را اداره می کرد؛ اما روحانی از کارشناسان و خبرگان استفاده می کند و این که کاهش قیمت نفت توطئه آمریکا است حرف مزخرفی است قیمت نفت براساس عرضه و تقاضا مشخص می شود و احمدی نژاد مثل پهلوی رژ لب و سنگ پا وارد مملکت کرد!

دشتبانی در پاسخ به سئوال دانشجویان که دولت وعده ارزانی داده بود ولی خود دولتی ها هم می گویند نه از رکود عبور کردیم و نه ارزانی در راه است، بیان کرد: اصلا ما از توافق دنبال بهبود اقتصادی و ارزانی نبودیم و نباید انتظار داشت که دولت روحانی ارزانی ایجاد کند!

کردلو در ادامه گفت: الحمدالله دولت یازدهم از خبرگانی چون جناب نعمت زاده منتفع هستند که در فصل برداشت چغندرقند هزاران تن شکر وارد کشور می کند و یا کارشناسان بزرگواری چون جناب زنگنه از طریق پرونده کرسنت هزاران میلیارد دلار به مملکت خسارت می زند!

دشتبانی در پاسخ به سئوال دانشجو که پرسید چرا بعد از 88 و آن فتنه به موسوی و هاشمی اعتقادی دارند، افزود: کشور اکنون نیاز به تجریه و مدیریت موسوی و هاشمی دارد، اینها سرمایه های نظام هستند و این افراد فتنه گر نیستند و فتنه گر اصلی خود احمدی نژاد است!

وی در ادعایی عجیب گفت: اینکه دلواپسان مرتب می گویند مذاکرات غربی ها نتیجه مقاومت ایران بود حرف درستی نیست و این بیشتر حاصل تدبیر و تیزهوشی ظریف بود!
کردلو در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگر که پرسید که شما شهرزاد میرقلی خانی را مطرح می کنید خوب ایران هم جیسون را آزاد کند، افزود: جاسوسی جیسون محرز شده و این دو  باهم فرق می کند و اگر من وزیر خارجی بودم حداقل اندکی فکر عزت پاسپورت ایرانی را هم می کردم!

دشتبانی در پاسخ به جاسوس خواندن جیسون از سوی کردلو گفت: خب آمریکا هم به خاطر اتهام جاسوسی شوهر خانم قلی خانی وی را بازداشت کرده است و این هم هر دو مسائل شان مشابه هم است!
وی همچنین در توجیه نامه چهار وزیر گفت: روحانی برخلاف موجود عجیب الغریبی مثل احمدی نژاد به کارشناسان اعتقاد دارد و این یعنی چهار وزیر حرف کارشناسی زدند!
کردلو گفت: اعتقاد به کارشناسان یعنی توهینی که آقای ترکان به وزرا کردند

دشتبانی درباره سئوال دانشجویان که کی رونق اقتصادی ایجاد می شود، گفت: حداقل باید 10 سال صبر کرد تا دولت بتواند از طریق مذاکرات مشکلات را حل کند که در این بین کردلو گفت: البته جناب روحانی که گفتند ما از رکود عبور کردیم و در بهمن به تورم صفر درصد می رسیم! دیگر از این بهتر چه می خواهید؟

وی همچنین درباره پرونده کرسنت گفت: این پرونده را احمدی نژادی ها بعد از 20 سال برای تضعیف زنگنه وارد چرخه کردند که مبنای حقوقی ندارد و اصلاٌ مسخره است! قوه قضائیه هم نباید به این باند حجتیه اعتنا کند!

کردلو در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به مثالهایی از تاثیر استکبار در فقر و عقب ماندگی کشورها گفت: آمریکا برای مردم مصر در دوره مبارک نه تنها رفاه و بهبود شرایط اقتصادی را موجب نشد در حالیکه 40درصد مردم زیر خط فقر بود و دوسوم آنها نان یارانه ای مصرف می کردند، بلکه حتی دموکراسی را هم سلب کرد، در آخرین انتخابات دوره مبارک مشارکت 5درصد بود! 5درصد فاجعه است و اگر بلاتشبیه برای ایران اتفاق افتاده بود، آمریکا هنوز داشت ماهی می گرفت.

وی در با اشاره به اینکه انتهای جاده اعتماد به آمریکا آسایشگاه روانی است، گفت: خاطرات فرح را از آخرین روزهای شاه مرور کنید. محمدرضا را در یک اتاق دربسته در تیمارستان نگه می داشتند. متحد استراتژیک تر از شاه با آمریکا که نداریم! هم خودش را بدبخت کرد، هم مردم را به بند استکبار کشید.

کردلو هم در پایان مناظره گفت: جالب است اصلاح طلبان وقتی بابک زنجانی از سوی قوه قضائیه محاکمه می شود ،خوشحال می شوند و احسنت می گویند؛ اما وقتی پرونده مهدی هاشمی و آن فیلم هندی ها پیش می آید، قوه قضائیه را تضعیف می کنند! فیلم هندی آقای هاشمی فقط یک کریشنا کم داشت. برخورد این جماعت با عدالت همیشه کاریکاتوری بوده است. در صورتی که ما می گوییم متهم متهم است. 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top